فارس دی پی آر نرخ اعتیاد در استان ایلام ۱.۹ درصد است - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، محمد نوذری عصر سه شنبه در نشست هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفت تیر و تبریک هفته قوه قضائیه و نیز تبریک هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه همگانی و یک مسئله فرهنگی و اجتماعی است که آثار آن تاثیرات فراوانی بر سلامت جامعه دارد.

وی افزود: همه دستگاه‌ها، خانواده‌ها، نهادها، نخبگان، بزرگان، معتمدین و همه باید پای کار باشند و به عنوان یک کار فرهنگی و اجتماعی در آن دخالت نمایند تا جامعه‌ای ایمن از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه همه وظیفه داریم در هرجایی، مکانی و زمانی در مبارزه با مواد مخدر باید مسئولیت پذیر باشیم، گفت: باید تلاش کرد با بهره گیری از رویکردهای پیشگیرانه اقدامات موثری که به سلامت جامعه کمک می‌کند را به انجام رساند.

وی عنوان کرد: اعتیاد ریشه تمام آسیب‌های اجتماعی و زمینه ساز فساد، بی بند و باری، سرقت و خیلی از مسائل و معضلات فرهنگی اجتماعی مهم دیگر است که رابطه تنگاتنگی با آسیب‌های اجتماعی دارد.

نوذری با اشاره به ظرفیت عظیم سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر گفت: در استان بیش از ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعال هستند که بهره گیری از این ظرفیت در کنار نیروی جوانی و پای کار و نیز ظرفیت متخصصین علوم اجتماعی، جامعه شناسی و سایر رشته‌های مرتبط می‌تواند ما را به وضعیت مطلوب برساند.

وی تصریح کرد: در حالی که نرخ اعتیاد در استان ۱.۹ است و از میانگین کشوری ۵.۴ کمتر است، اما زیبنده استان کوچکی چون ایلام نیست و باید با برنامه ریزی زمینه‌های گرایش جوانان به مواد مخدر ریشه یابی تا آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن کنترل و مهار شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 359 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها