فارس دی پی آر نشست«بررسی جرایم علیه امنیت اخلاقی درفضای مجازی»درگناوه برگزارشد - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، رئیس پلیس فتای شهرستان گناوه در این نشست علمی مجازی با اشاره به تاریخچه شکل گیری جرایم سایبری اظهار داشت: پلیس فتا در اکثر کشورهای دنیا با اسامی مختلف ولی تقریباً با مأموریت مشابه که اصلی ترین هدف آن تأمین امنیت در فضای مجازی است، تشکیل شده است.

سروان مصطفی بن عید افزود: عمده مأموریت‌های پلیس فتای ایران، ممانعت از تعرض به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه، حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملی، رشد فعالیت‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی در جامعه اطلاعاتی و مراقبت و پایش از این فضا برای تبدیل نشدن به بسترهای تسهیل کننده فعالیت‌های غیرقانونی است.

وی در ادامه مهمترین اهداف راهبردی پلیس فتا را صیانت و حفظ حریم خصوصی، صیانت از منافع، اسرار و اقتدار ملی، حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی و اسرار کسب و کار و مالکیت خصوصی و صیانت از هویت دینی – ملی و ارزش‌های انسانی جامعه بیان کرد.

رئیس پلیس فتای گناوه با نگرش به سوابق سالیان اخیر، عمده عناوین مجرمانه‌ای را که در سطح استان و کشور در حوزه سایبر به وقوع پیوسته است عناوینی شامل کلاهبرداری اینترنتی، انتشار تصاویر خصوصی افراد در فضای مجازی و برداشت‌ها ی اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی افراد بیان کرد.

این مقام سایبری افزود: البته با فعال سازی قابلیت رمز دوم‌های پویا یا یک بار مصرف، درصد بالایی از برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از حساب‌های بانکی، کاهش یافته است ولی متأسفانه همچنان شاهد رشد شکل گیری جرم کلاهبرداری اینترنتی هستیم که عموماً در هنگام فعالیت اقتصادی اینترنتی به ویژه در خرید از سایت‌ها یا صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی نامعتبر یا کلاهبرداری در قالب تبلیغات ثبت شده در آگهی‌های فروش غیرواقعی در سایت‌های واسط اینترنتی مانند دیوار و شیپور اتفاق می‌افتد که عمده این جرایم با سهل انگاری کاربران محقق می‌شود و اگر به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس فتا توجه شود قطعاً شاهد آسیب پذیری مردم نخواهیم بود.

سروان بن عید در پایان یادآور شد: پلیس فتا این آمادگی را دارد تا به هر شیوه‌ای اعم از حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یا غیر حضوری و وبینار در راستای ارتقا سواد رسانه‌ای و افزایش آگاهی عمومی شهروندان کارگاه‌های آموزشی را برگزار کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور گناوه در این نشست عنوان کرد: چگونگی استفاده از فضای مجازی و سایبری و آسیب‌های آن و شیوه فائق آمدن بر این آسیب‌ها باید در سنین مختلف آموزش داده شود.

احمدرضا ونکی افزود: با توجه به گستردگی عرصه فضای مجازی، آموزش، توانمندسازی و یادگیری متدهای رشد مدار ضروری است.

در پایان این نشست کارشناسان به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 271 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها