فارس دی پی آر نماز جمعه مانور امت اسلامی است - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، آیت الله رسول فلاحتی امروز (پنجشنبه) در جلسه قرارگاه استانی ویژه بزرگداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه کشور، اظهار کرد: نعمت نمازجمعه از جمله برکات بزرگ خدا در نظام جمهوری اسلامی است که در سایه انقلاب اسلامی تحقق پیدا کرد.

وی، حضور هفتگی مردم در نمازجمعه را مهم عنوان کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که هنوز نهادهای انقلابی در کشور تشکیل نشده بود، امام (ره) نمازجمعه را تشکیل داد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نمازجمعه از برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا است، تصریح کرد: اجتماع امت اسلامی در نمازجمعه یک اصل است که به دستور پیامبر خدا انجام می‌شود.

آیت الله فلاحتی، نمازجمعه را مانور امت اسلامی عنوان و بیان کرد: اقامه نماز جمعه موجب ایجاد رعب در دل دشمنان می‌شود و به هر طریق که می‌توان باید این قرارگاه معنوی جامعه را تقویت کرد.

وی بر حضور آحاد جامعه به ویژه جوانان در نمازجمعه را تاکید کرد و گفت: نمازجمعه اجتماع معنوی مسلمانان است و در این راستا می‌طلبد چهره‌های شاخص ائمه جمعه به ویژه شهدای محراب به جامعه معرفی شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر تلاش تمام دستگاه‌ها به منظور تقویت نهاد نمازجمعه، خاطرنشان کرد: تلاش‌ها برای ترویج دین باید مخلصانه باشد.

آیت الله فلاحتی، خواستار برجسته سازی خوبی‌ها در نمازجمعه شد و اظهار کرد: دیدن افق با نظر جمعی محقق می‌شود و در این راستای بعضی از ائمه جمعه استان برنامه‌های خوبی دارند و به آن عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه ورودی‌های گیلان به ویژه شهرها باید مزین به ائمه جمعه شاخص استان باشد، تصریح کرد: خانواده‌های شهدا نماد ترویج ارزش‌ها و قدرت جامعه اسلامی هستند و بر این اساس حضور جماعت در نمازجمعه دشمن را پریشان می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 297 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها