فارس دی پی آر نیاز به راهبرد هوشمند فضای مجازی و فرهنگی داریم - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی عصر امروز سه‌شنبه در همایش راهبری رسش در اهواز با اشاره به نقش دستگاه تبلیغی در ترسیم تصویر تمدنی اظهار کرد: امام راحل در اولین پیام برای روز جمهوری اسلامی تعبیری را به کار بردند که حق آن تاکنون ادا نشده است.

وی ادامه داد: امام راحل روز جمهوری اسلامی را روز امامت ملت معرفی کردند یعنی کار به جایی می‌رسد که بشر از امامت فرد به امامت جمع و از امامت جمع به امامت جامعه می‌رسد؛ همچنین خداوند وعده داده که جامعه شما را به خلاف می‌رساند به معنای آنکه جامعه مؤمن با عمل صالح، جمع‌های متصل دارای آرمان و پختگی را که به بلوغ رسیده باشد و از دوره تمهید عبور کرده باشد به خلافت می‌رساند.

حریزاوی افزود: آرمان ما تمدن‌سازی و مقدمه آن دولت اسلامی است و خداوند وعده داده اگر همه با هم اهل ایمان شدید، من جامعه شما را به اسختلاف می‌رسانم؛ بنابراین یکی از نتایج رسیدن به آن تمکین دین است و نتیجه بعدی استخلاف جمعی این است که امنیت فکری – روانی و اخلاقی در جامعه حکم‌فرما می‌شود و جامعه به راحتی دچار خوف نخواهد شد.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه راهبرد، برنامه ناظر بر اهداف بلندمدت است و برنامه‌های فرهنگی را از جمله آن دانست و گفت: اتفاقات تمدن‌ساز باعث شکل‌گیری نسل‌ها می‌شوند و وقتی می‌خواهیم در حوزه فرهنگ و تبلیغ کار راهبردی انجام دهیم حتماً باید مطالعه بین نسلی و نگرش راهبردی داشته باشیم.

وی با اشاره به عملکرد فضای مجازی گفت: باید به این فضا به دید فرصت نگاه کنیم؛ مثلاً در فضای مجازی، عملیات، تهاجمی است و گاهی این عملیات حالت تدافعی هم به خود می‌گیرد یعنی دشمن شبهه می‌کند و ما پاسخ می‌گوئیم اما رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی شبهه محور نیست ما به شبهه پاسخ می‌دهیم اما دغدغه اصلی ما تهاجم است نه پاسخ.

حریزاوی بیان کرد: وقتی مقام معظم رهبری می‌گویند از شما راهبری هوشمند زیست‌بوم فرهنگی می‌خواهم، ایشان از یک تاریخ تحول علم فرهنگ و مدیریت فرهنگی صحبت می‌کند.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سال ۷۲ مقام معظم رهبری هشدار تهاجم فرهنگی را دادند که در اهواز و استان طرح تربیت کادرسازی بر مبنای اندیشه‌های شهید مطهری، مقام معظم رهبری و امام راحل طراحی شد که طراحی ایشان برای مقابله با این پدیده آتش به اختیار، حلقه‌های میانی و مقابله هوشمند بود.

وی اظهار کرد: ما در دوره پیچیده‌ای هستیم که نیاز به راهبری هوشمند فضای مجازی و فرهنگی داریم؛ بر اساس نظریه حلقه‌های میانی، حوزویان، مدارس صدرا، هیئت‌ها و فعالان قرآنی باید مسئله را شناسایی و حل کنند و این همان حوزه تبلیغ اصیل است.

حریزاوی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در سه سال اخیر در فضای تبلیغی و فرهنگی کشور پدیده مسئولیت اجتماعی را راهبری کرده است که مطالبه گری هدفمند و هوشمند از جمله آن است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 280 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها