فارس دی پی آر هنرستان‌ها تقویت شود/گرایش دانش آموزان به رشته‌های تجربی و ریاضی - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، قاسم احمدی لاشکی صبح سه شنبه در مراسم افتتاح هنرستان خیرساز در کبوترخان رفسنجان اظهار داشت: از خانواده خیر نیکوکار زنده یاد ارسطو ایرانی قدردانی می‌کنم که مرکز آموزش علم و دانش و مهارت را در روستای پرجمعیت بنیان نهادند.

وی افزود: از دیروز که در حوزه تعلیم و تربیت استان کرمان هستیم، گزارش‌های خوبی داده شد و ما هم شاهد اقدامات ارزشمندی به‌ویژه در رفسنجان در حوزه کیفی و کمی هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در شرایط سخت هستیم، تحریم واژه نیست و دشمن عملاً اقدام می‌کند، در این شرایط کار کردن هنر است و اینکه عنوان می‌شود مملکت امام زمان (عج) است، حقیقت دارد.

وی بیان کرد: در این استان سرداری برای آزادگی جهان بشریت تقدیم کردید و باید اندیشه سردار سلیمانی را سرلوحه کار خود قرار دهید.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه هنرستان‌ها باید تقویت شود، تصریح کرد: یکی از اشکالات نظام آموزشی ما این است که همه را به سمت علوم تجربی، انسانی و ریاضی تشویق می‌کنیم.

وی گفت: در کنکور از حدود یک میلیون نفر ۶۵ درصد وارد علوم تجربی می‌شوند این جمعیت بعداً دچار چالش شده و در حوزه اشتغال دچار مشکل می‌شوند. این موضوع سبب شد قانونگذار در برنامه ششم توسعه در ماده ۶۵ اعلام می‌کند تا پایان برنامه توسعه ششم باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان در هدایت تحصیلی به سمت هنرستان‌ها بروند، اما هنوز کرمان جا دارد تا به این هدف برسد.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۴۹ درصد دانش آموزان استان کرمان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 303 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها