فارس دی پی آر هیچ تهدید مستقیمی از سوی طالبان روسیه را تهدید نمی کند - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از تاس، «دیمیتری زیرنوف» سفیر روسیه در کابل با اعلام اینکه هیچ تهدید مستقیمی از سوی طالبان روسیه را تهدید نمی کند گفت: هیچ تهدید سریع و مستقیمی علیه روسیه وجود ندارد زیرا طالبان قدرت کافی برای تسخیر کابل و یا دیگر شهرهای بزرگ و مهم افغانستان را ندارد.

زیرنوف در توضیح وضعیت موجود در افغانستان بویژه کابل گفت: در اینجا تهدیدهای تروریستی افزایش یافته و روشن است که این شهر پایتخت یک کشور در حالت جنگ است. با این وجود، از ماه مه تاکنون هیچ تغییر جدی که گویای بدتر شدن وضعیت در کابل باشد مشاهده نشده است.

وی در ادامه گفت: سفرای کشورهای روسیه، آمریکا، چین و پاکستان در حال همکاری برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان هستند. ما سیاستی را دنبال می کنیم تا طرفین درگیری را به گفتگوهای نتیجه گرا که به جنگ داخلی در افغانستان پایان می دهد، ترغیب کنیم.

به گزارش فارس دی پی آر، خروج غیرمسئولانه آمریکا از افغانستان موجب شده تا شدت خشونت ها در افغانستان افزایش بیابد. در این میان گروه طالبان از اواسط اردیبهشت‌ماه امسال حملات خود را در چند جبهه مهم آغاز کرد و اکنون مدعی است که بیش از ۸۰ ولسوالی از مجموع ۴۲۱ ولسوالی افغانستان را در اختیار دارد.

در حالی که دولت افغانستان ادعای طالبان را رد می‌کند، تایید ادعای هیچ‌یک از طرفین به طور مستقل ممکن نیست. نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان اما گفته است که حدود ۵۰ ولسوالی اکنون در تصرف طالبان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 93 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها