فارس دی پی آر وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان خمین - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر سید محمد جمالیان اظهار کرد: طبق آخرین رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های استان، وضعیت خمین قرمز اعلام شده است.

وی افزود: شهرستان‌های اراک، شازند، محلات، دلیجان، فراهان، تفرش، ساوه نیز در وضعیت نارنجی هستند و ممکن است در اعلام‌های بعدی و در صورت بی توجهی مردم و مسئولین، قرمز شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: چهار شهرستان آشتیان، کمیجان، خنداب، زرندیه هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که آنها نیز با کوچک‌ترین غفلت از این وضعیت خارج شده و ممکن است در روزها و هفته‌های آتی، بحرانی‌تر شوند.

جمالیان با تاکید بر تفاوت موج پنجم نسبت به پیک‌های قبلی گفت: با توجه به جهش سویه های جدید و افزایش قدرت سرایت و کشندگی در این بیماری و البته خستگی کادر بهداشت و درمان و فرسودگی و استهلاک شدید برخی تجهیزات پزشکی در طول این مدت، از مردم می‌خواهیم با رفتارهای منطقی خود شرایط را برای خروج از این وضعیت فراهم کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: دوز دوم یا یادآور واکسن گروه‌های هدف در حال انجام است و واکسیناسیون گروه‌های بعدی نیز با تخصیص واکسن مورد نیاز در استان آغاز می‌شود. امیدواریم با ورود واکسن‌های ایرانی ساخت داخل، تا پایان سال تمام گروه‌ها واکسینه شوند اما تا آن موقع رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راه مقابله با این بیماری است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 279 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها