فارس دی پی آر وقوع ۹ فقره حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، علی اکبر یداللهی اظهار داشت: از اول سال ۱۴۰۰ تاکنون هزار مترمربع از جنگل‌های آمل و نوشهر دچار حریق شدند که با حضور به موقع محیط بانان منطقه، آتش سوزی بطور کامل مهار شد.

وی ادامه داد: ۹ مورد آتش سوزی نیز در پناهگاه حیات وحش میانکاله رخ داد که مجموعاً ۵۰ هکتار از اراضی این پناهگاه دچار حریق شدکه با حضور محیط بانان مستقر در پناهگاه حیات وحش میانکاله، آتش سوزی‌ها مهار شد.

وی علت عمده این آتش سوزی‌ها را در دست بررسی و عمدتاً با منشأ انسانی اعلام کرد و افزود: در آتش سوزی‌های اخیر در پناهگاه حیات وحش میانکاله ۶۰ درصد سازیل و ۴۰ درصد انارستان دچار حریق شد.
یداللهی ادامه داد: با توجه به عدم تخصیص اعتبار برای احداث پایگاه اطفا حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله، یک دستگاه لودر بصورت استیجاری به همراه دو دستگاه خود روی آتش نشانی جهت اطفا حریق در پاسگاه مرکزی میانکاله مستقر شده است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: با توجه به پیگیری‌های زیاد این اداره کل جهت خرید یک دستگاه لودر، متأسفانه همچنان بعد از ۳ سال هیچ اعتبار استانی و ملی به این امر اختصاص داده نشده است.

وی گفت: با پیگیری‌های مجدانه این اداره کل و به منظور اطفا حریق در جنگل‌های تحت مدیریت محیط زیست مازندران و حتی کمک به اطفا حریق در خارج از این مناطق، برای اولین بار، پایگاه اطفا حریق در مرکز و شرق استان، در ضلع شمالی پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری در حال احداث و برای ایجاد زیر ساختهای آن، مبلغ ۱۸ میلیارد ریال تأمین و از منابع ملی ابلاغ شده است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با ابراز گلایه از دستگاه‌های ذیربط در خصوص عدم همکاری با این اداره کل در خصوص احداث پایگاه اطفا حریق در مرکز استان گفت: علی رغم پیگیری‌های زیاد این اداره کل، متأسفانه برخی از ادارات مرتبط، همکاری لازم را برای آغاز عملیات اجرایی پایگاه اطفا حریق مذکور ندارند و بیم آن می‌رود که با این روند، همچنان شاهد عدم استقرار زیر ساخت برای تجهیزات اطفا حریق در استان باشیم.

یداللهی در پایان اظهار امیدواری کرد: تا در صورت همکاری دستگاه‌های ذیربط و ایجاد زیر ساخت و استقرار تجهیزات لازم در پایگاه اطفا حریق در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری، می‌توان به اقدام به موقع جهت اطفا احتمالی حریق در جنگل‌ها و مراتع استان، امیدوار بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 111 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها