فارس دی پی آر پرفورمنس «گوش شنوا» در گرگان اجرا شد - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، پرفورمنس «گوش شنوا» به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با شعار «یاریگران زندگی، مشارکت اجتماعی، پیشگیری از اعتیاد» در مسیر پارک شهر تا گلشهر شهرستان گرگان اجرا شد.

رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این خصوص اظهارکرد: نقش هنر در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، اساسی و بی‌بدیل است.

فرشته آل نبی افزود: لذا در این راستا به همت هنرمندان گرگان پرفورمنس «گوش شنوا» با مخاطب قرار دادن والدین ایده پردازی شد که در عین سادگی و بهره مندی از نشانه های آشنا در فرهنگ و هنر ایرانی، توانست به سرعت محتوای خود را به مخاطبان عبوری در مسیر های پیش بینی شده برای اجرا، منتقل کند.

آل نبی ادامه داد: این رویداد در مسیر پارک شهر تا ابتدای خیابان گلشهر گرگان اجرا شد و هنرمندان کوشیدند به دور از کلیشه های رایج در تولید آثارهنری در راستای مبارزه با مواد مخدر و به دور از رنگ و بوی شعاری، محتوای مناسبی را در کمترین زمان ممکن منتقل کنند.

ایده پرداز و کارگردان پرفورمنس «گوش شنوا» هم گفت: متاسفانه آفت کلی نگری به مسائل فرهنگی، هنری و اجتماعی را بارها شاهد بوده ایم که این عوامل عمدتاً منجر به اجرای برنامه های کنتراتی و عموماً کم بازده می شود.

پرفورمنس «گوش شنوا» در گرگان اجرا شد

سید حسن حسینی نژاد افزود: پس از بررسی عوامل موثر در پیشگیری از اعتیاد؛ عامل داشتن گوش پذیرنده و شنوا والدین و گوش دادن موثر به فرزندان به عنوان یکی از چندین عامل برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان انتخاب و بر اساس آن پرفورمنس «گوش شنوا» ایده پردازی، طراحی و اجرا شد.

وی گفت: در این اثر که «محسن قربانی» و «فائزه نوآبادی» به عنوان اجراگر و «معید مرگان پور» مستندسازی و «فرزانه شاهینی» ساخت لوازم اجرا را بر عهده داشتند.

حسینی نژاد درباره نحوه اجرای پرفورمنس، گفت: اجراگران با لباسی سفید که تنها بر رویش تصویری از یک گوش بزرگ به چشم می خورد؛ در یک مواجه آنی به سراغ مردم (والدین) در حال گذر در پیاده رو مسیرهای پیش بینی شده رفتند.

وی افزود: اجراگران ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و پس از برقراری ارتباط اولیه، گفتگویی دو سویه با محوریت «گوش کردن به صحبت های فرزندان، محافظی در برابر اعتیاد» است را شکل دادند و در خاتمه به رسم تشویق و ماندگاری ارتباط شکل گرفته، به هر خانواده (والدین) یک بسته گوش پاک کن (با کارکردی استعاریک) که بر روی آن برچسبی با محتوای «گوش کردن و توجه والدین به صحبت های فرزندان اولین قدم در پیشگیری از اعتیاد است» نصب شده بود، هدیه داده شد.

پرفورمنس «گوش شنوا» در گرگان اجرا شد

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 96 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها