فارس دی پی آر چالش عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اردستان - فارس دی پی آر

فارس دی پی آر -گروه استان‌ها -علیرضا صفاری فر: ویروس کرونا بیش از یک سال ونیم است که همه مردم ایران را درگیر کرده و هر روز چهره جدیدی از خود نشان می‌دهد، بیماری‌ای ناشناخته که هنوز درمان قطعی برای آن یافت نشده و به اعتقاد مسئولان بهداشت و درمان بهترین راه در امان ماندن از این بیماری پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، موضوعی که گویا روز به روز رو به فراموشی سپرده شده و شهروندن رفته رفته نسبت به آن بی تفاوت شده‌اند.

شهرستان اردستان از جمله شهرستان‌هایی است که هر چند در حال حاضر با توجه به آخرین اعلام وزارت بهداشت در وضعیت زرد کرونا قرار دارد اما پیش بینی می‌شود با توجه به رفتار شهروندان و همچنین نزدیک شدن کرونای هندی به مرزهای این شهرستان و شناسایی سه مورد از این بیماری در شهرستان کاشان، به زودی تغییر رنگ دهد.

چوب حراج به سلامتی با عدم پروتکل‌های بهداشتی

دغدغه شهروندانی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه دارند همواره باید مورد توجه قرار گیرد، محمدعلی سپهری از شهروندان اردستانی است که به گفته خودش تاکنون علی رغم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو بار به بیماری کرونا مبتلا شده به فارس دی پی آر می‌گوید: «عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر کرونا به منزله چوب حراج زدن به زندگی است.»

او که نگران عادی انگاری‌ها در شهرستان اردستان نسبت به شیوع کرونا است، اظهار می‌کند: همواره اخبار مرتبط با کرونا را در همه فضاها دنبال می‌کنم اما با دیدن بی تفاوتی مردم در سطح شهر به شدت نگران می‌شوم.

گلایه کسبه از بی تفاوتی شهروندان

کسبه بازار اردستان نیز از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان گلایه دارند، رضا الماسی در این ارتباط به فارس دی پی آر می‌گوید: مردم پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند ما نیز نگران سلامتی خود و خانواده‌هایمان هستیم، همسر من بیماری خاص دارد و هر بار برای خانه رفتن هزاران دلنگرانی دارم.

او که از رفتار برخی همکارانش نیز در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گلایه دارد، ابراز می‌کند: از مسئولان درخواست داریم نظارت و بازرسی خود در سطح شهر را افزایش دهند و به نوعی از ایجاد موج جدید جلوگیری کنند.

این کسبه بازار اردستان به لزوم تسریع در واکسیناسیون شهروندان به ویژه گروه‌های حساس تاکید می‌کند و می‌گوید: انتظار داریم مسئولان در کشور همانند مسئولان در دیگر کشورها نسبت به واکسیناسیون کرونا توجه بیشتری داشته باشند و این امر را تسریع دهند.

روند رو به افزایش مبتلایان به کرونا در اردستان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان نیز با ارائه آماری از وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان به فارس دی پی آر می‌گوید: مجموع بیماران مبتلا به کرونای شناسایی شده در شهرستان اردستان دو هزار و ۷۰۲ نفر است و خوشبختانه تاکنون دو هزار و ۵۵۸ نفر از بیماران بهبود یافته از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

حسن ذبیحی تعداد تست‌های کرونای انجام شده در شهرستان را ۹ هزار و ۶۱۰ مورد اعلام کرده و ابراز می‌کند: درصد آزمایشات مثبت کرونا روبه افزایش است.

او به عادی انگاری مردم شهرستان در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره می‌کند و می‌افزاید: با این شرایط پیک پنجم کرونا مردم اردستان را تهدید می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تصریح می‌کند: با توجه به توقف روند نزولی بیماران بستری و سرپایی و افزایش موارد ابتلای کرونایی هندی در مناطق جنوبی ایران که به سمت مرکز کشور در حال حرکت است به زودی شهرستان اردستان در شرایط هشدار قرار می‌گیرد.

کاهش تاب آوری اجتماعی با توجه به طولانی شدن زمان مبارزه با بیماری کرونا چالشی جدی است که باید از سوی مسئولان مورد توجه باشد، مسئولان نباید فراموش کنند که کرونا در کنار تهدیداتی که برای سلامتی جامعه داشته تأثیرات سو اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، روانی و … را نیز دارد و بخش اعظمی از این تأثیرات رو به فراموشی سپرده شده و همه اینها زخمی است که کم کم سرباز می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 321 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها