فارس دی پی آر کارخانه‌های تولید خودروی داخلی به ایمنی توجه ندارند - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه هشتم تیر بر اثر برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با تیر پایه روشنایی حاشیه بزرگراه شهید کشوری در مسیر غرب به شرق آن، بانوی ۳۵ ساله راننده خودرو در دم جان باخت و دیگر سرنشین خودرو به علت جراحات شدید به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با فارس دی پی آر با بیان اینکه مشابه این حادثه دلخراش در بزرگراه‌های شهر زیاد تکرار می‌شود، اظهار داشت: موارد خروج خودروها از جاده و برخورد با موانع به ویژه تیر چراغ برق، پایه‌های روشنایی، درختان، پل و … کم نیست و این حوادث به ویژه در بزرگراه شهید آقا بابایی و شهید کشوری بیشتر رخ می‌دهد.

او افزود: بررسی کارشناسان راهور نشان می‌دهد خطای راننده و سرعت غیرمجاز ۵۰ درصد و نقص راه نیز ۵۰ درصد در بروز حادثه روز سه‌شنبه در بزرگراه شهید کشوری نقش داشته است که پیش‌تر نیز مکاتباتی برای ایجاد حفاظ در حاشیه بزرگراه و ایمنی راه با شهرداری منطقه شده بود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطرنشان کرد: قانون علم کارشناسی معتقد است راه باید بخشنده باشد و اگر راننده خطایی کرد این بخشندگی راه خطای او را پوشش دهد و نتیجه یک خطا باعث مرگ و آسیب سرنشینان خودرو نباشد اما ایمنی و بخشندگی راه را در این دو بزرگراه شهر اصفهان کمتر شاهد بودیم و از این رو کارشناسان ما علت حادثه روز سه‌شنبه را ۵۰ درصد خطای انسانی و ۵۰ درصد قصور سازمان مربوطه تشخیص دادند که در گذشته برای ایمنی منطقه مکاتبه شده بود.

سرهنگ محمدی در عین حال علت تصادف و علت فوت و مصدومیت شدید سرنشینان خودرو را در این حادثه متفاوت دانست و ابراز داشت: فوت راننده پژو ۴۰۵ به دلیل ناایمن بودن خودرو است زیرا اگر مشابه همین حادثه با خودرویی استاندارد رخ داده بود سرنشین فوت نمی‌کرد.

او با بیان اینکه برخی خودروها و بدنه آنها ایمنی ندارد، تصریح کرد: ایمنی خودروها متوجه کارخانه‌های سازنده است و شهروندان نیاز است که به این موضوع مهم توجه کنند زیرا علت تصادف با علت فوت می‌تواند متفاوت باشد؛ اگر بدنه خودرو ایمن و مقاوم باشد حوادث ناگواری مانند مرگ سرنشین خودرو را رقم نمی‌زند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه مکاتباتی با شهرداری مناطق شده و بودجه‌ای برای ایمنی بزرگراه‌های شهر پیش بینی شده، ادامه داد: حفاظ برای بسیاری از بزرگراه‌ها تعبیه شده است اما اکنون نصب نیوجرسی در حاشیه راه‌ها مد نظر است زیرا گاردریل‌ها در برخی بزرگراه و آزاد راه‌ها در برخی حوادث مانند آلت قتاله وارد خودرو شده و باعث قطع عضو و حتی مرگ افراد می‌شود.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه نصب نیوجرسی در حاشیه راه‌ها ایمن تر است، اضافه کرد: شهرداری‌های مناطق مختلف اصفهان که بزرگراه در حوزه آنها وجود دارد ایمن سازی را در دستور کار دارند اما در محدوده بزرگراه شهید آقا بابایی و شهید کشوری با تأخیر در حال پیگیری است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 250 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 3 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها