فارس دی پی آر گنجاندن نام ترکیه درفهرست کشورهای دارای کودک سرباز را رد می کنیم! - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه ترکیه روز جمعه اعلام کرد که آنکارا اقدام ایالات متحده برای افزودن نام ترکیه به فهرست کشورهایی که از کودکان سرباز استفاده می‌کنند، را رد می‌کند.

اعلام این مخالفت علنی از سوی وزارت خارجه ترکیه در پی تصمیم غیرمنتظره واشنگتن به افزودن نام ترکیه به فهرست کشورهایی که ادعا می‌شود طی یکسال گذشته از کودکان سرباز استفاده کرده‌اند، صورت می‌گیرد.

گزارش قاچاق انسان وزارت خارجه ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ ترکیه را به ارائه «پشتیبانی ملموس» از شبه نظامیان معارض در سوریه که به استخدام و بکارگیری از کودکان سرباز شُهره هستند، متهم می‌کند.

یک مقام وزارت خارجه ایالات متحده خاطرنشان کرد که این فهرست «برای نخستین بار یک عضو ناتو را در فهرست “قانون جلوگیری از کودک سرباز” قرار داده است» و اظهار داشت که جایگاه ترکیه «به عنوان یک رهبر منطقه‌ای مورد احترام» به این کشور «فرصت پرداختن به این موضوع را داده است- سربازگیری و استفاده از کودکان سرباز در سوریه و لیبی».

با این حال «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده ابراز امیدواری کرد که گنجاندن نام آنکارا در فهرست مزبور بر «بحث و گفتگوهای سازنده‌ای که واشنگتن هم اکنون با ترکیه در حوزه افغانستان یا هر حوزه دیگری از منافع مشترک دارد» اثری نخواهد گذاشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 89 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 3 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها