فارس دی پی آر ۱۰ هزار واحد مسکونی در اصفهان مقاوم‌سازی می‌شود - فارس دی پی آر

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با فارس دی پی آر با اشاره به آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده سمیرم، اظهار داشت: در این زلزله منازل مسکونی در سه شهر و ۴۱ روستا آسیب دید.

وی با بیان اینکه ۱۵۹ واحد مسکونی در روستاها و ۵۸ واحد مسکونی در شهرهای زلزله زده سمیرم نیاز به بازسازی داشت، ابراز داشت: همچنین ۳۵۰ واحد مسکونی در این سه شهر و ۴۱ روستا نیاز به تعمیر داشت.

اعتبار ۵۹ میلیارد تومانی برای جبران خسارات زلزله پادنا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: برای جبران خسارات ناشی از این زلزله ۳۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی ،۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و پنج میلیارد تومان به صورت زیربنایی و عمرانی به استان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت دولت تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض برای جبران خسارت تأمین شده است، ادامه داد: بنیاد مسکن مجری این طرح و مسئول هماهنگی بین گروه‌های مختلف برای بهره برداری از این پروژه‌های ساختمانی است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه ستاد بازسازی در بخشداری پادنا از زمان وقوع زلزله تاکنون راه‌اندازی شده است، افزود: تاکنون هماهنگی برای جذب اعتبارات و عملیات آواربرداری به صورت کامل انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون نقشه برداری ۱۵۰ واحد مسکونی انجام و برای ۱۴۹ واحد مسکونی پروانه ساختمانی دریافت کرده است، گفت: ۱۶۵ واحد نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

۱۱ واحد مسکونی در پادنا احداث شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: برای ۱۳۴ واحد نیز عملیات احداث ساختمان آغاز شده است و تاکنون ۱۱ واحد مسکونی به صورت کامل احداث شده است.

وی تصریح کرد: در جلسه اخیر مقرر شد تا بنیاد مسکن نسبت به تقویت تیم‌های خود اقدام کند تا قبل از رسیدن فصل سرما بتوان این منازل مسکونی را به صورت کامل بهره برداری کرد.

شیشه فروش با بیان اینکه بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی آسیب پذیر در روستاها و شهرهای زیر ۱۲ هزار نفر در دستور کار است، ادامه داد: ۶۹ هزار واحد مسکونی در این شهرها وام‌های کم بهره بانکی را دریافت و مقاوم سازی را انجام داده‌اند.

وی گفت: برای سال جاری نیز ۱۰ هزار واحد مسکونی وام‌های کم بهره بانکی را برای ادامه مقاوم‌سازی‌ها را دریافت خواهند کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 99 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها