فارس دی پی آر ۱۴ هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد خراسان جنوبی تحت درمان هستند - فارس دی پی آر

محمدرضا حسنی مقدم در گفتگو با فارس دی پی آر، با بیان اینکه ۲۳ دستگاه دولتی نیز در شورای فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر فعال هستند؛ اظهارکرد: اگر چه همه سازمان ها و نهادهای مرتبط با حوزه مبارزه با مواد مخدر پای کار آمده اند اما هنوز هم مباحث در این خصوص جا نیفتاده است.

وی از کشف و ضبط ۲۳ تن مواد مخدر در استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد وبیان کرد: میزان کشفیات مواد مخدر در استان طی سال گذشته ۷۵ تن بوده است.

وی با بیان اینکه مواجهه بامواد مخدر در سال جاری ۵۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: نرخ شیوع و مصرف مواد مخدر ۳.۸ درصد بوده است .

دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: باید باور اشتباه استفاده از مواد مخدر برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ را در جامعه از بین برد.

حسنی مقدم با اشاره به فعالیت ۴۶ سمن و ۸۶ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در استان عنوان کرد: ۸۷ درصد مراکز ترک اعتیاد استان توسط بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد اداره می شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی معتادین متجاهر از اولویت های سال جاری است، تصریح کرد: ۴۰۳ معتاد متجاهر شناسایی شده است.

دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه از موضوعات مهم پس از درمان اعتیاد، اشتغال افراد است، ادامه داد: هم اکنون جمعیت بیکاران این معضل خانمان‌سوز در استان ۶۰۰ نفر است که باید به چرخه کار و فعالیت مفید در جامعه باز گردند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 291 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها