فارس دی پی آر ۱۹.۵ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، مهراله رخشانی‌مهر شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از مدارس شهرستان خدابنده، در جمع خبرنگاران از تحویل ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در سالجاری به ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها خبر داد.

وی با بیان اینکه ۱۹.۵ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و یا مقام‌سازی است، اظهار کرد: سهم مدارس تخریبی هفت درصد است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وضعیت در بخش مدارس تخریبی نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است، گفت: وجود یک مدرسه تخریبی نیز برای دانش‌آموزان مضر است.

رخشانی‌مهر تاکید کرد: وضعیت مدارس استان زنجان به لحاظ سرانه فضای آموزشی بهتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه در کشور سرانه فضای آموزشی ۵.۲ مترمربع است که در استان زنجان این عدد به ۵.۸ مترمربع می‌رسد، ابراز داشت: در شهرستان خدابنده نیز هفت پروژه‌ه نیمه‌تمامی وجود دارد که پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز در اولویت قرار دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۶ هزار در حال اجرا در کشور وجود دارد، ابراز کرد: این پروژه‌ها از محل منابع ملی، استانی و خیران تامین اعتبار شده و با سرعت مناسبی در حال اجرا است و طی سال گذشته بیش از سه هزار میلیارد تومان و برای سال جاری نیز میلیارد و ۵۰۰ تومان برای احداث مدارس تامین اعتبار شده است.

رخشانی مهر تصریح کرد: طی سال گذشته ۲,۳۵۰ میلیارد تومان سهم دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز بود که امسال نیز همان مبلغ برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز کشور در نظر گرفته شده که با تزریق آن، شاهد تحویل پروژه‌های زیادی تا مهر ماه و آغاز سال تحصیلی خواهیم بود.

وی افزود: در استان زنجان ۱۹ درصد مدارس نیازمند مقاوم‌سازی است که سه درصد مدارس هم نیازمند تخریب و بازسازی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 300 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها