فارس دی پی آر ۲۰ هکتار از اراضی ملی فریدون‌شهر رفع تصرف شد - فارس دی پی آر

نورالله بهمنی در گفت‌وگو با فارس دی پی آر ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و شهیدان هفتم تیر، اظهار داشت: محور اصلی قوه قضائیه اجرای عدالت و مبارزه با فساد و تحول قضائی و نظارت مستمر بر نهادها و ارگان‌های دولتی در راستای انجام وظیفه، طبق بخشنامه ریاست قوه قضائیه مبنی بر ترک وظیفه کارکنان دولتی است.

قوه قضائیه، قوه پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی است

وی با بیان اینکه قوه قضائیه، قوه پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در جامعه است، افزود: اجرای حقوق عامه و عدالت به منظور برقراری نظم و امنیت و حق و حقوقی است که در قانون اساسی برای مردم در نظر گرفته شده است.

دادستان فریدون‌شهر در ارتباط با رویکرد مدیریت دادگستری شهرستان افزود: در این شهرستان سعی شده است از قوه قهریه کمتر استفاده کنیم تا پرونده‌های ورودی به دادسرای فریدون‌شهر کاهش یابد و اختلافات از طریق نهادهای مردمی، ائمه جماعات، ngoها و حوزه‌های علمیه برطرف شود.

سال گذشته ۱۸ هزار و ۳۳۳ پرونده تشکیل شده است

وی با بیان اینکه با جرایم خشن مانند سرقت و آدم ربایی و اختلال کنندگان نظم عمومی مردم با قاطعیت برخورد خواهیم کرد، گفت: سال گذشته در دادگستری شهرستان فریدون‌شهر ۱۸ هزار و ۳۳۳ پرونده تشکیل شده است و به همین میزان نیز پرونده مختومه شده است و در سه ماه نخست امسال به چهار هزار و ۱۵۲ فقره پرونده رسیدگی شده است.

بهمنی با بیان اینکه در دادگستری فریدون‌شهر با کمبود قضات مواجه نیستیم، گفت: در این شهرستان ستاد پیشگیری از جرم فعال است، جرایمی مانند سرقت و نزاع‌های دسته جمعی در این منطقه بیشتر اتفاق می‌افتد و موجب سلب آسایش مردمی می‌شود که هر ماه جلسه‌ای به منظور ارائه راهکارهای پیشگیری از این جرایم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب متعلق به مردم است و مردم ولی نعمت ما هستند، افزود: وظیفه ذاتی دستگاه قضائیه تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی در عین اجرای عدالت است.

نوید امیدواری دادستان فریدون‌شهر برای جلوگیری از واحدهای تولیدی

دادستان فریدون شهر با تحقق شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها گفت: سال گذشته از واحدهای تولیدی شهرستان از جمله سد سرداب که پیمانکار به دلیل بدهکاری بارها اعلام تعطیلی کرده بود و همچنین معدن وان کن بازدید و با برگزاری جلسات و رفع موانع از تعطیلی این دو واحد جلوگیری شد.

وی افزود: با حمایت از واحدهای تولیدی به حفظ اشتغال در این شهرستان کمک کرده‌ایم؛ اگر واحد تولیدی دچار مشکل شده است تمام تلاش خودمان را در راستای برطرف شدن مشکلات آن واحد تا سطح استان پیگیر می‌شویم.

بهمنی گفت: در این شهرستان با شیوع بیماری کرونا به منظور مقابله با این بیماری ورودی و خروجی شهرستان کنترل می‌شد و این امر سبب شد تا نسبت به سایر شهرها آمار کمتری داشتیم.

وی افزود: شهرستان فریدون‌شهر عشایر نشین فصلی دارد و هر سال ۳۰ هزار عشایر در این شهرستان ساکن می‌شوند که با ورود آنها جمعیت شناور افزایش می‌یابد و شیوع بیماری کرونا نیز افزایش دارد، خوشبختانه با همکاری تمام دستگاه‌ها و مردم این بیماری کنترل شد.

۵۰ واحد صنفی به صورت موقت پلمب شد

دادستان فریدون‌شهر با بیان اینکه در بخش اصناف بازرسی‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود و اگر صنوف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد و یا پلمب می‌شوند، گفت: در این ارتباط تعداد ۵۰ واحد صنفی به صورت موقت به دلیل گران‌فروشی یا رعایت نکردن پروتکل بهداشتی پلمب و پس از اعمال قانون باز شدند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۲۰ هکتار از اراضی ملی در دو سال گذشته رفع تصرف شده است و همچنین پنج ساخت و ساز غیر مجاز نیز تخریب شدند.

جمع‌آوری ۲۳۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط بیماری کرونا جشن گلریزان برگزار نشد، گفت: با رایزنی و حمایت یکی از خیرین کشور مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان کمک جمع‌آوری و تحویل انجمن حمایت از زندانیان شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 291 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها