فارس دی پی آر ۲۱ تن مواد مخدر در البرز کشف شد - فارس دی پی آر

سردار سید جعفر حسینی در گفت‌وگو با فارس دی پی آر اظهار کرد: درباره قشری که امروز دچار بیماری اعتیاد شده، از لحاظ اجتماعی، سازمانی و خانوادگی کوتاهی شده است و اگر هم به جامعه برگردد باز هم انسان حالت اول نمی‌شود.

وی در خصوص کمپ ماده ۱۶ بیان کرد: دو مرکز برای بانوان با ظرفیت ۱۵۰ نفر و آقایان با ظرفیت ۵۰۰ نفر به همت استانداری البرز راه‌اندازی شده و از اوایل هفته آینده پذیرش مددجویان را داریم، امیدواریم در بحث بازپروری معتادان مؤثر باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز با بیان اینکه کمپ بانوان قابلیت گسترش دارد، تصریح کرد: امیدواریم سمن‌ها یاری‌گر ما باشند و با وجود خیرین حامی بتوانیم تعداد بیشتری را از بند اعتیاد آزاد کنیم.

«شهر پاک» راه‌اندازی می‌شود

وی با بیان اینکه کارهای اداری مربوط به مجموعه‌ای جدید با عنوان «شهر پاک» در چهار فاز به متراژ ۱۰۵ هزار متر در نزدیکی بهشت علی (ع) انجام شده است، خاطرنشان کرد: با تأمین آب و گرفتن تأییدیه‌های لازم به زودی احداث می‌شود و بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان هم‌اکنون برآورد هزینه انجام شده است.

سردار حسینی در خصوص فازهای اجرایی شهر پاک ادامه داد: فاز اول با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ نفر برای ماده ۱۶ اختصاص دارد که در زمان کرونا تنها این محل را برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه فاز دوم برای ماده ۱۵ اختصاص یافته است، ادامه داد: برای حمایت‌های درمانی و بهداشتی در فاز سوم برنامه‌ریزی شده تا شهرک صنعتی راه‌اندازی شود تا معتادینی که به جامعه برگشتند بتوانند در زمینه حرفه‌ای آموزش ببینند و نوآوری و خلاقیت آنها در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شود، فاز چهارم هم شامل مجتمع‌هایی برای اسکان افراد فعال در شهرک‌های صنعتی است.

اختصاص ۵ میلیارد تومان هزینه برای راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز در خصوص اعتبارات دریافتی برای کمپ ماده ۱۶ بیان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ۴ میلیارد تومان و استاندار البرز یک میلیارد تومان هزینه برای راه‌اندازی دو کمپ ماده ۱۶ هزینه کردند.

وی در خصوص معتادان متجاهر تصریح کرد: ۱۵۰ نفر از این افراد در کمپ فرعی قرنطینه شده‌اند و پس از شناسایی بیماری‌هایی از قبیل ایدز، کرونا و… به زودی به مراکز اصلی برای تکمیل ترک اعتیاد منتقل می‌شوند.

سردار حسینی در خصوص والدین معتاد خاطرنشان کرد: بهزیستی مسئولیت کودکان والدین معتاد را برعهده گرفته تا زمانی که والدین بهبودی کامل را کسب کنند و بتوانند سرپرستی کودکان را برعهده بگیرند، می‌توانند فرزندان خود را از بهزیستی تحویل بگیرند.

اجرای طرح «یاریگران زندگی» در البرز

وی در خصوص کانون‌های موجود در آموزش و پرورش گفت: ۱۴۱ کانون در آموزش و پرورش وجود دارد که با همکاری شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر با عنوان «یاریگران زندگی» هستند و به افرادی که سالم و توانمند هستند و در دام اعتیاد گرفتار شدند، می‌پردازد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز با بیان اینکه خانواده، آموزش و پرورش و سازمان‌های دولتی تشکیل‌دهنده جامعه و هریک به نحوی در تربیت فرزندان سهیم هستند، گفت: بر روی هرکدام از دانش‌آموزان ما سرمایه‌گذاری برای آینده می‌شود، پس هر یک در گرفتار شدن دانش‌آموزان در دام اعتیاد دخیل هستند.

وی با اشاره به کشف ۲۱ تن مواد مخدر در سال گذشته در استان البرز، از دستگیری صادرکنندگان مواد مخدر خبر داد و متذکر شد: محموله ۷۰۰ کیلوگرم هروئین به ارزش ۷۰ میلیارد تومان که در حال خروج از کشور بود توسط مأموران کشف شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 81 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها