فارس دی پی آر ۳۰ درصد درآمد دانشگاه‌های کشور اختصاصی است - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، محمدتقی نظرپور ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح ۵ طرح عمرانی در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان اظهار داشت: بخش زیادی از مجموعه اقدامات در رفسنجان در حوزه دانشگاه‌ها از جمله احداث خوابگاه‌ها، خرید تجهیزات، بناهای داخل دانشگاه و … توسط خیرین انجام می‌شود.

وی افزود: در کنار اقدامات خیّرین، ما هم باید کمک کنیم تا فعالیت خیرین به نتیجه مثبت برسد و این ظرفیت را در دانشگاه‌ها و حوزه آموزش عالی کشور بیشتر کنیم.

معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بحث توجه به منابع انسانی در حوزه آموزش عالی دارای دو رکن بارز و برجسته است یکی بحث اعضای هیأت‌علمی و بحث کارکنان است که اگر بخواهیم خدمات ارزنده‌ای داشته باشیم انتظار داریم اعضای هیأت‌علمی قدم‌های مؤثری بردارند و متعاقباً هم این اعضا انتظار دارند دولت و مجلس قدم‌های مؤثری بردارند.

به گفته وی وضعیت دریافتی حقوقی همکاران هم انجام خواهد شد، در حوزه اعضای هیأت‌علمی هم کارهای خوبی انجام شده و بحث همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت‌علمی مد نظر است.

وی تصریح کرد: اگرچه درآمد اختصاصی دانشگاه‌های کشور ۳۰ درصد است، اعتبارات آموزش عالی در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که ۷ هزار میلیارد تومان درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها است، درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها در برخی فعالیت‌های دانشگاه‌ها نه تنها کم نشده که بیشتر شده و باید به سمت نسل ۴ پیش برویم.

نظرپور ادامه داد: خوشبختانه برخی دانشگاه‌ها برنامه متنوع در این حوزه‌ها را دارند و چشم‌اندازی مشخص کردند تا دانشگاه بر اساس ۵ سال به کجا برسد.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه درآمد عمومی دانشگاه باید هزینه شود ولی درآمد اختصاصی دانشگاه بر عهده مدیریت و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه است، عنوان کرد: این بخش باید فعال‌تر شود و انتظار می‌رود اگر هیأت رئیسه در قانون بودجه رقمی مشخص کرده، این رقم را در بین دانشکده‌ها و بقیه فضاها پخش کند که می‌تواند بر اساس برنامه منسجم پیش برود و درآمدهای اختصاصی را در راستای پیشبرد اهداف ایجاد کند.

نظرپور تصریح کرد: نکته بعدی صرفه جویی در منابع مصرفی از جمله در حوزه برق، گاز و آب است. اقلیم منطقه رفسنجان گرم و خشک است و خشکسالی هم بر منطقه غالب شده است و وضعیت نامناسبی هم در دریافت نزولات آسمانی داریم اما دانشگاه در اینجا اقدامات مؤثری از جمله اجرای طرح در حوزه جمع آوری پسآب ها انجام داده و این در صرفه جویی منابع انرژی قابل ستایش است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 309 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها