فارس دی پی آر ۳۱ درصد آب شرب شهرستان فردوس هدر می رود - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، مجید شریف زاده ظهر سه شنبه در نشست خبری بمناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب با بیان اینکه به تناسب اعتباراتی که اختصاص می یابد شبکه توزیع آب را بازسازی می کنیم تصریح کرد: برای نوسازی تمام شبکه فرسوده شهرستان به اعتبار چندین میلیاردی نیاز است که فعلا این کار مقدور نیست و علاوه بر این مجدد شبکه قبلی به علت گذشت زمان دچار فرسودگی می شود.

وی مهمترین مشکل آینده ایران و به تبع آن استان خراسان جنوبی و فردوس را کمبود آب آشامیدنی دانست و افزود: تا کنون ۱۸۰۰ روستا در استان به دلیل نبود آب خالی از سکنه شده و این زنگ خطری است که باید مسئولان امربه فکر تامین آب استان باشند.

وی کمبود آب در شهرستان فردوس را نیز مهم دانست و گفت: اگر مخازن ذخیره آب نباشد برای تامین آب شرب مردم با مشکل مواجه می شویم ولی این مخازن در شب آب گیری و درروز به مصرف مردم می رسد.

شریف زاده با اشاره به اقداماتی که در حوزه صرفه جویی در مصرف انجام شده گفت: با فرهنگ سازی و صرفه جویی توانسته ایم کاری کنیم که میزان تولید آب ثابت بماند.

وی کارهای فرهنگی برای دانش آموزان و سایر اقشار جامعه در راستای مدیریت صحیح مصرف آب را از اقدامات مهمی برشمرد که انجام می شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب فردوس با اشاره به اینکه مشترکان آب به سه بخش خوش مصرف، پرمصرف و بد مصرف تقسیم شده اند خاطرنشان کرد: در برخی شهرهای مجاور ۴۰ درصد بیشتر از الگوی مصرف، مردم آب مصرف می کنند.

وی یکی از کارهایی که به عنوان پایلوت در فردوس شروع شده را استفاده ازآب باران و آب خاکستری دانست و گفت: استفاده از سینک دوم ظرف شویی آشپزخانه به عنوان آب خاکستری برای آبیاری باغچه خانه ها و ذخیره آب باران پشت بام و حیاط منزل می تواند برای مدت یکسال آبیاری باغچه یک خانه کافی باشد.

وی تاکید کرد: از ۳۱ روستای شهرستان فردوس، ۲۱ روستا یا با تانکر آب شربشان تامین و یا شبکه آب شرب این روستاها جداست. .

شریف زاده با بیان اینکه ۴۵۰ فنجان آب موقوفه حیاض شهر و ۴۰ فنجان نیز در روستا مهرانکوشک برای آب شرب مردم وقف شده تصریح کرد: با جلساتی که با مسئولان اوقاف داشتیم زیرساخت های هدایت این آب برای شرب در حال مهیا شدن است که تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

رئیس اداره آب و فاضلاب فردوس گریزی نیز به پروژه فاضلاب فردوس زد و گفت: تا کنون ۱۸ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: برای احداث تصفیه خانه فاضلاب تا کنون سه بار فراخوان دادایم ولی کسی شرکت نکرده است.

شریف زاده تابستان امسال را به گفته کارشناسان گرمترین تابستان در ۵۰ سال گذشته دانست و به طور مثال گفت: همین امروز مصرف آب مردم به نسبت مشابه چنین روزی در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی تذکر لسانی در حوزه مدیریت صحیح آب را مهم دانست و از خبرنگاران و رسانه خواست در بخش فرهنگ سازی مصرف درست آب کمک کنند تا همه مردم به اهمیت این موضوع پی برده وبدانند باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 347 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها