فارس دی پی آر ۳۱ درصد معادن خراسان جنوبی راکد و غیرفعال است - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، حجت ایمان طلب بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهارکرد: ۶۹۶ معدن در استان خراسان جنوبی وجود دارد که رتبه چهار کشور به لحاظ دارا بودن معادن را داریم.

معاون امور معادن سازمان صمت خراسان جنوبی میزان اشتغال استان در بخش معدن را ۱۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۶ درصد معادن کشور در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی با اشاره به وجود ۵۰ نوع ماده معدنی در استان ادامه داد: ذخایر قطعی کشف شده معادن استان تا کنون شش هزار و ۹۰۰ میلیون تن بوده است.

ایمان طلب بیان داشت: زغال سنگ، خاک های صنعتی، منیزیت، سنگ های تزئینی، بنتونیت، کرومیت، سنگ آهن، دولومیت، اندالوزیت، طلا و مس، بازالت، پتاس سیلیس و سرب و روی از مهم ترین مواد معدنی خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه تعین تکلیف معادن راکد و غیر فعال استان در دستور کار ویژه قرار دارد، عنوان کرد: سال گذشته ۴۷ درصد معادن استان غیر فعال و راکد بود که بعد از گذشت ۶ ماه از دستور العمل برای تعیین تکلیف واحدهای راکد این تعداد هم اکنون به ۳۱ درصد رسیده است.

ایمان طلب با بیان اینکه در صورت عدم تعیین تکلیف معادن آنها را به سرمایه گذار جدید واگذار خواهیم کرد گفت: مهم ترین عامل تعطیلی معادن استان بازار مصرف بوده است.

وی بیان داشت: به عنوان مثال معادن فعال در حوزه سنگ های گرانیتی به دلیل راکد شدن بازار ساخت و سازها با مشکل فروش مواجه شده اند و هم اکنون غیرفعال و یا راکد هستند.

شناسایی ۱۰۷ نقطه امید بخش معدنی در استان

معاون امور معادن سازمان صمت خراسان جنوبی تصریح کرد: ۸۰ درصد معادن بنتونیت استان فعال است.

وی در خصوص اجرای زیر ساخت های معدنی در استان هم گفت: دو پروژه برق رسانی برای معادن استان در دست اجرا است و پروژه های راه نیز تعریف شده که کارهای ابتدایی و زیرسازی ها انجام شده است.

ایمان طلب با بیان اینکه عملیات ژئوفیزیک هوایی در سطح ۲۲ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع با سرمایه‌گذاری ۳۲۰ میلیارد ریال توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در استان انجام شده است، ادامه داد: این پروژه درسال ۹۴ شروع و سال ۹۷ مطالعات اولیه آن تا مرحله شناسایی مناطق امید بخش پایان یافت.

معاون امور معادن سازمان صمت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۸ وسال جاری مطالعات در مناطق امید بخش ادامه دارد، تصریح کرد: تاکنون ۱۰۷ نقطه امیدبخش در قالب ۳۱ محدوده معدنی در استان شناسایی شده که برخی از محدوده‌ها واگذار شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 228 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها