فارس دی پی آر ۳۱ واحد صنعتی خراسان جنوبی به چرخه تولید بازگشت - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، حامد حسن نژاد در نشست خبری اظهارکرد: ۵۳۷ واحد صنعتی در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

وی عنوان کرد: مابقی صنایع استان فعال بوده اما ممکن است زیر ظرفیت واقعی در حال فعالیت باشند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۱۱ واحد صنعتی بزرگ در استان تصریح کرد: ۱۸ واحد صنعتی متوسط و ۵۳۷ واحد صنایع کوچک هستند.

وی با بیان اینکه ۲۸۰ واحد صنایع معدنی در استان وجود دارد، ادامه داد: ۲۶ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت استان انجام شده است.

رتبه اول خراسان جنوبی در تولید کنسانتره زغال سنگ

حسن نژاد میزان اشتغال استان در حوزه صنایع را ۱۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: خراسان جنوبی با تولید ۲.۴ میلیون تن کنسانتره زغال سنگ رتبه اول را در کشور دارد.

وی ادامه داد: در حوزه تولید کاشی و سرامیک با ۲۱ میلیون متر مربع رتبه دوم کشور و در تولید لاستیک خودرو با ۲۴ هزار تن رتبه چهار کشور را به خود اختصاص داده ایم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از پرداخت هشت هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال تسهیلات به صنایع استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات به یک هزار و ۶۱۱ واحد صنعتی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه با کمک های دولت سال گذشته ۳۱ واحد تولید خراسان جنوبی به چرخه تولید بازگشته است، عنوان کرد: از این تعداد ۲۵ واحد در شهرک های صنعتی و ۶ واحد در خارج شهرک ها مستقر بوده اند.

حسن نژاد بیان داشت: برنامه ریزی های لازم برای بازگشت به چرخه تولید ۱۹ واحد صنعتی دیگر انجام شده که ۱۴ واحد در داخل شهرک ها مستقر هستند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به رشد سه برابری جوازهای تاسیسی در استان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: همچنین رشد سه برابری سرمایه گذاری در پروانه های بهره برداری را داشته ایم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 271 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 3 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها