فارس دی پی آر ۳۵ درصد روستاهای فارس در بحران تنش آبی هستند - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، علی بوستانی گفت: بر اساس آخرین جمع بندی‌ها در شرکت آبفا استان فارس، ۸۱۵ روستا که معادل ۳۵ درصد از جمعیت روستایی و همچنین ۳۵ شهر که جمعیتی معادل ۲۹ درصد از جمعیت شهری استان را در بر می‌گیرد در حالت بحران و تنش آبی قرار دارند.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای گریز از بحران کم آبی تأکید کرد با تمام این اوصاف همچنان با پدیده جدی تنش آبی و بحران کم آبی در فارس مواجه هستیم.

مدیرعامل آبفای فارس تصریح کرد: پوشش سامانه آب شیرین کن، اجاره کردن چاه آب شرب کشاورزی با کیفیت مناسب و ایجاد سیستم سامانه آبرسانی سیار برای روستاهای مشکل دار فارس بخشی از این اقدامات انجام شده است.

وی عنوان کرد: در شهرهای دارای بحران کم آبی نیز با زون بندی و مدیریت فشار شبکه سعی در بر طرف کردن مشکل کم آبی داشته‌ایم.

بوستانی با بیان اینکه مشترکان کم مصرف در استان معاف از پرداخت آب بها هستند، گفت: مشترکانی که مصرفی کمتر از ۱۵ متر مکعب در ماه داشته باشند، از پرداخت آب بها و آبونمان معاف می‌شوند.

او با اشاره به استمرار خشکسالی در استان فارس ادامه داد: امسال با کاهش شدید بارندگی مواجه هستیم، به طوری که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۶ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۳۰ ساله به میزان ۴۳ درصد با کاهش بارندگی مواجه هستیم که در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 277 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 4 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها