فارس دی پی آر ۴۰ درصد منازل مسکونی روستایی در کردستان مقاوم سازی شده اند - فارس دی پی آر

رضا قادری در جریان سفر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور به کردستان در گفت و گو با فارس دی پی آر، اظهار کرد: کردستان دارای هزار و ۷۰۰ روستاست که بسیاری از واحدهای مسکونی مستقر در مناطق روستایی استان نیازمند مقاوم سازی است.

وی افزود: تاکنون از ۱۲۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان بیش از ۴۷ هزار واحد مقاوم سازی شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان تصریح کرد: متأسفانه ساکنان ۲۰۰ روستای استان در مناطق غربی به دلیل شبهه سود بانکی از تسهیلات مقاوم سازی استفاده نمی‌کنند و همین امر موجب شده است که میزان مقاوم سازی در این مناطق کمتر از ۲۰ درصد باشد.

قادری افزود: برای رفع این مشکل نیازمند ورود شورای افتا اهل سنت کردستان بودیم که خوشبختانه اعضای شورای افتا نیز در این خصوص اقدام به صدور فتوا کردند و امیدواریم این مهم در آینده اجرایی شود.

وی اعلام کرد: میزان مقاوم سازی منازل مسکونی در مناطق شرقی استان به بیش از ۶۰ درصد رسیده است اما در مناطق غربی به دلیل مشکل یاد شده کمتر از ۲۰ درصد است و در مجموع نیز حدود ۴۰ درصد کل منازل مسکونی استان تاکنون مقاوم سازی شده است.

قادری افزود: تاکنون ۸۰ هزار و ۵۲۰ جلد سند مالکیت برای ساکنان هزار روستای استان صادر شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون دوهزار و ۸۶۲ واحد مسکن شهری برای اقشار کم‌درآمد و محروم، چهار هزار و ۵۱۱ واحد مسکونی مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۴۶ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن روستایی اجرا شده است.

قادری خاطرنشان کرد: عملیات احداث سه هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت آغاز شده است و تاکنون برای ۹۵۳ متقاضی زمین تحویل داده شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 263 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها