فارس دی پی آر ۵۸ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده منابع آبی مشهد مسدود شد - فارس دی پی آر

محمد برزویی در گفت‌وگو با فارس دی پی آر، با بیان این‌که در سه ماهه اول سال، ۵۸ حلقه چاه غیرمجاز مسدود و چهار دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز توقیف شد، اظهار کرد: این اقدامات در محدوده شهرستان‌های مشهد، چناران، گلبهار، طرقبه شاندیز صورت گرفت.

وی افزود: از مجموع ۵۸ حلقه چاه غیرمجاز مذکور، تعداد ۲۳ حلقه چاه غیرمجاز عمیق و ۳۵ حلقه چاه غیرمجاز نیمه عمیق بوده است.

مدیر امور منابع آب مشهد با اشاره به ضرورت مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز، تأکید کرد: این اقدامات سبب جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب سالانه به میزان بیش از دو میلیون مترمکعب شده است.

وی به رسیدگی ۲۵ پرونده تخلفات مرتبط با تجاوز، تصرف اراضی حریم و بستر رودخانه‌های محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای صیانت و حفاظت از منابع آبی و حفظ حقوق بیت‌المال، طی سه ماهه ابتدایی سال جاری انجام و موجب آزادسازی بیش از ۱۰۴ هزار مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها شد.

برزویی، جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی از جمله حدود بستر و حریم رودخانه‌ها و همچنین پیشگیری و جلوگیری از خسارات جانی و مالی در هنگام بروز سیلاب‌های احتمالی را از دیگر اهداف این اقدامات بیان و اضافه کرد: رسیدگی به این پرونده‌ها با تلاش همکاران گروه حفاظت و مهندسی رودخانه‌های این امور و گروه‌های گشت و بازرسی پس از طی شدن مراحل قانونی و اخذ دستور قضائی از دادستانی‌ها و همکاری نیروهای انتظامی صورت گرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها