فارس دی پی آر ۶۰ مصوبه برای توسعه شهرستان گناباد - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، استاندار خراسان رضوی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه جمع‌بندی سفر یک روزه خود به شهرستان گناباد، با تأکید بر اینکه باید تحقق اهداف و اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی در اولویت اقدامات مسؤولان بخش‌های مختلف قرار گیرد، اظهار کرد: مطالبه‌گر اصلی تحقق این مصوبات در مرحله نخست من هستم و سپس فرمانداران، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و سایر مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه مشهد رتبه نخست را از نظر مشارکت در انتخابات بین کلانشهرهای کشور کسب کرد، خاطرنشان کرد: به رغم توطئه‌ها و ترفندهای مختلف برای ناامید کردن مردم از حضور در انتخابات ۱۴۰۰، خوشبختانه این انتخابات بدون هیچ‌گونه تخلفی در روند برگزاری و با مشارکت ۵۶ درصدی مردم استان برگزار شد.

معتمدیان افزود: در شرایطی که کشور ما در معرض بلایای طبیعی از قبیل سیل و زلزله قرار دارد، باید با افزایش تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی، خسارت‌ها در زمان حوادث غیرمترقبه را کاهش داد.

سفر یک روزه استاندار خراسان رضوی و ۱۶ مدیر ارشد استان، صبح پنجشنبه ۱۰ تیرماه، با زیارت بقعه متبرکه امامزاده سلطان محمد عابد (ع) و ادای احترام به شهدای شهر کاخک در جنوبی‌ترین منطقه خراسان رضوی آغاز شد.

محمد صادق معتمدیان در جمع مردم و مسئولان این شهر، توسعه کمی و کیفی را اولویت مهم در بخش کشاورزی بیان کرد و گفت: به‌منظور کاهش مشکلات و کمبود نهاده‌های دامی، ۵۰ هزار تن کنسانتره دامی طی سال جاری به خراسان رضوی اختصاص می‌یابد که تاکنون ۲۰ هزار تن آن تخصیص یافته است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با حضور در شهر گناباد، مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب این شهر را افتتاح کرد؛ با بهره‌برداری از این مخزن که با صرف ۵۵ میلیارد ریال هزینه ساخته شده، حجم ذخیره‌سازی آب در شهر گناباد به ۲۰ هزار مترمکعب افزایش یافته است و مشکل کمبود آب در شرایط بحرانی تا حد زیادی برطرف می‌شود.

حضور در شهر تازه تأسیس «روشناوند» یکی دیگر از برنامه‌های سفر استاندار خراسان رضوی به گناباد بود؛ محمدصادق معتمدیان در جمع مردم این شهر که از سال گذشته به شهر ارتقا یافته است، به اقدامات خوب انجام شده برای توسعه مناطق محروم و روستایی اشاره و بیان کرد: همه شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان تاکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

وی افزود: برای عمران و توسعه زیرساخت‌های شهری روشناوند ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به‌صورت هدیه به این شهر اختصاص می‌یابد تا با نظارت فرماندار و بر اساس اولویت‌بندی هزینه شود.

همچنین با حضور استاندار خراسان رضوی، کار بافت قالی در دار قالی ۴۰ متری در این شهر آغاز شد که این قالی بزرگ با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریالی و با مشارکت بانوان روشناوندی بافته می‌شود.

دیدار با جانبازان دوران دفاع مقدس، بازدید از روند اجرایی فرودگاه گناباد و حضور در جمع مردم چهار روستای قوژد، کلاته نو، کلاته کلوخ و محمدآباد و دیدار چهره با چهره با مردم این روستاها از دیگر برنامه‌های سفر استاندار خراسان رضوی به گناباد بود.

در نشست جمع‌بندی سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان گناباد که شامگاه پنج‌شنبه ۱۰ تیرماه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بیش از ۶۰ مصوبه برای بخش‌های عمرانی، اقتصادی، کشاورزی، محرومیت‌زدایی، مرمت قنوات و تکمیل راه‌ها به تصویب رسید.

سرعت‌بخشی به تکمیل فرودگاه، بازنگری طرح‌های هادی ۲۰ روستا، به‌سازی گلزار شهدای گمنام، کمک به توسعه زیرساخت‌های شهری و تکمیل بوستان بانوان شهر گناباد از جمله مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی و هیأت همراه به شهرستان گناباد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 410 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 3 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها