فارس دی پی آر ۷۰۰۰ دانش آموز افغانستانی در مدارس رفسنجان تحصیل می‌کنند - فارس دی پی آر

به گزارش فارس دی پی آر، مصطفی بخشی ظهر امروز در مراسم افتتاح متمرکز طرح‌های آموزش و پرورش رفسنجان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: خیّرین شهرستان رفسنجان از دیرباز در ساخت و احداث تمام زیرساختهای شهرستان دخیل بوده اند و نقش خود را ماندگار کرده اند.

وی افزود: بیشترین موقوفات هلال احمر کشور در رفسنجان وجود دارد که باز هم نشانه‌ای از دست برتر کارهای خیرخواهانه و عام المنفعه در شهرستان است.

بخشدار مرکزی رفسنجان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مدارس تخریبی رفسنجان توسط خیرین بازسازی و نوسازی شده است، تصریح کرد: جاده‌ها، مساجد و تکایا، بیمارستانها در رفسنجان توسط خیرین ساخته شده اما همین خیرین با توجه به نوسانات آب و مشکلاتی که در خصوص سرمازدگی یا گرمازدگی محصول پسته ایجاد شده با معضل روبرو هستند و بعضاً خودشان از تسهیلات استفاده می‌کنند.

بخشی تصریح کرد: امروز وظیفه دولت است که در کنار خیرین قرار بگیرد لذا اجازه بدهیم در مکان‌هایی که خیرین نیستند و مدارس تخریبی وجود دارد نوسازی آموزش و پرورش ورود کند.

بخشدار مرکزی رفسنجان اظهار کرد: بیش از ۶۰ هزار تبعه افغانستانی در رفسنجان زندگی می‌کنند و ۷ هزار نفر دانش آموز اتباع افغانستانی در رفسنجان وجود دارد که سرانه‌ای به آنها از طریق آموزش و پرورش به آنها تعلق نمی‌گیرد. این اتباع هم از معلمین و هم از امکانات آموزشی رفسنجان استفاده می‌کنند و استدعا داریم سرانه‌ای از آموزش و پرورش به این تعداد افراد تعلق گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 272 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها