فارس دی پی آر ۸۰ درصد ظرفیت بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های بوشهر پر است - فارس دی پی آر

جعفر زارعی زاده در گفت‌وگو با فارس دی پی آر اظهار داشت: بیمارستان شهدای خلیج فارس به عنوان مرکز مرجع کرونا به دلیل اعزام بیمار بدحال و افزایش بار مراجعه به اورژانس به میزان ۹۵ تا ۱۰۰ درصد تکمیل شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: تمهیدات لازم برای افزایش تخت‌های بستری اندیشیده شده و تلاش شده اختلالی در روند خدمات‌رسانی ایجاد نشود.

افزایش ظرفیت بخش‌های کووید

زارعی زاده گفت: تلاش شده ظرفیت بخش‌های کووید بیمارستان‌ها افزایش یابد و در مرکز استان نیز علاوه بر بیمارستان شهدای خلیج فارس، اورژانس شهدای هسته‌ای با ۱۵ تخت ویژه و بخش بستری و همچنین بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز در زمینه بستری بیماران از حداکثر ظرفیت ممکن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه احتمال ورود گونه جدید به استان بوشهر افزایش یافته است، تصریح کرد: هر چند تاکنون به صورت رسمی نتیجه تست و آزمایش هیچ بیمار کرونایی در این استان نشان نداده که به سوش هندی این ویروس مبتلا شده است اما بر اساس شواهد بالینی بیماران کووید ۱۹ احتمال ورود گونه جدید به این استان را افزایش داده است.

تأمین اعتبار داروی رمدیسیور

زارعی زاده درباره مصرف داروی رمدیسیور به عنوان داروی اصلی کرونا گفت: میزان مصرف این دارو در بیمارستان‌های استان بوشهر افزایش‌یافته و تأمین اعتبار این دارو از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی است.

وی بیان کرد: هرچند تأمین داروی رمدیسیور به عنوان داروی کرونا برای بیمارستان‌ها از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی است، اما معاونت غذا و دارو و معاونت توسعه و هماهنگی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تلاش کرده‌اند تا جایی که ممکن است این دارو برای دسترسی مردم علاوه بر داروخانه‌های بیمارستانی در اختیار داروخانه‌های مورد تأیید معاونت غذا و دارو در سطح شهر قرار گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر تمهیدات لازم برای تأمین اکسیژن موردنیاز بیمارستان‌ها با خرید دستگاه‌های اکسیژن ساز و مخازن بزرگ اکسیژن و نیز کپسول در صورت بروز مشکل در نظر گرفته‌شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 373 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها