فارس دی پی آر ۸۵۰۰ هکتار از باغات سمیرم در معرض خشکسالی شدید است - فارس دی پی آر

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با فارس دی پی آر با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر در مراتع استان اظهار داشت: به همین منظور جلسه مدیریت بحران در شهرستان سمیرم برگزار شد.

وی با بیان اینکه شهرستان سمیرم دارای ۳۷۰ هزار هکتار مرتع و ۸۰ هزار هکتار اراضی جنگلی است، افزود: در این شهرستان سه ذخیره جنگلی کشور وجود دارد.

۱۱۳ هکتار از اراضی اصفهان در آتش سوخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از ابتدای خرداد ماه تاکنون ۸۳ هکتار از اراضی و مراتع شهرستان سمیرم دچار آتش سوزی شد، ابراز داشت: مجموع آتش سوزی‌های استان در این بازه زمانی ۲۶ مورد و شامل ۱۱۳ هکتار بوده است که ۹۰ درصد آن در شهرستان سمیرم اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در این جلسه راهکارهای پیشگیری کنترل حریق و آتش سوزی در مراتع بررسی شد، ادامه داد: در این زمینه آموزش مرتع داران، اهالی و عشایر برای کنترل و اطفا حریق، تجهیز ۱۰۰ تیم عملیاتی برای کنترل حریق در ایام تابستان، نصب تابلوهای هشدار در اطراف جاده‌ها و مناطق مستعد آتش سوزی مورد تاکید قرار گرفت.

آتش سوزی در مراتع اصفهان را به ۱۵۰۴ اطلاع دهید

شیشه فروش با بیان اینکه شماره ۱۵۰۴ مربوط به استان اصفهان و شماره ۱۳۹ خط تلفن کشوری برای هشدار آتش سوزی در مراتع پیش بینی شده است، اضافه کرد: همچنین همه باغداران و زارعینی که علوفه‌های خشک دارند موظف به هرس این علوفه‌ها شدند ضمن اینکه شهرداری‌ها و راهداری‌ها موظف به جمع آوری پوشش‌های گیاهی خشک شدند.

وی تصریح کرد: همچنین تاکید شد به گردشگران توصیه شود اشیا براق را در مراتع رها نکنند.

بالگرد مجهز به سبد آب‌پاش در اصفهان مستقر شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار جنگل، ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع و ۳۰۷ هزار هکتار جنگل دست کاشت در استان اصفهان گفت: ضروری است سازمان منابع طبیعی نسبت به استقرار بالگرد مجهز به سبد آب پاش به استان اصفهان اقدام کند.

وی افزود: همچنین مصوب شد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان نسبت به راه‌اندازی سه ایستگاه ثابت کنترل و پیشگیری حریق در شهرستان‌های سمیرم، چادگان و فریدن پیگیری لازم را انجام دهد.

تأمین آب باغات سمیرم با استفاده از انتقال آب با لوله

شیشه فروش همچنین به چالش جدی در زمینه بحران آب در شهرستان سمیرم اشاره کرد و گفت: حدود ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از ۲۶ هزار هکتار باغات این شهرستان در معرض کم آبی شدید است.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد برای نجات این باغات جهاد کشاورزی نسبت به تأمین آب با استفاده از انتقال آب با لوله پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 326 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها